söndag 3 januari 2010

Skrivåret 2009-summering

Under 2009 skrev jag ett tiotal nya noveller, en klar ökning från föregående år. Det känns ganska bra. Både att ha ökat arbetstakten och att jag faktiskt tycker jag utvecklas och lär mig massor för varje novell jag slutför.

Kul att en av dem kom med i en antologi dessutom. För närvarande är fem av de andra novellerna ute på tävlingsvift... Man får ju lite blodad tand ...(Egendomligt uttryck, men passande med tanke på att novellerna ofta är  spökhistorier)

Det låter förstås inte så mycket med 10 noveller, (även om de är ganska långa). Men de är bara en sorts förströelse för att få tankarna att lossna när jag kört fast i redigeringsarbetet av Romanen. Eller kört fast i skriveriet av den Nya romanen....  Så totalt sett skriver jag mycket mer och mer regelbundet än tidigare. Jag har ju ett jobb att sköta också..

Snart färdig med en bilderbok för barn också, som jag planerar skicka till förlag i januari. Får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar