fredag 27 december 2013

Min historiska roman



skickade jag till  ett fåtal utvalda  förlag för några månader sedan. Efter sedvanlig väntetid fick jag ett par intetsägande standardrefuseringar där jag inte vet om förlaget har läst eller inte, eller om de helt enkelt inte gillat manuset, (och i så fall vad?? varför ?? Gah!)

Någon skrev dock att de tyckte om berättelsen, men att den borde ha mer anknytning till Sverige. Det var ... uppmuntrande på ett sätt förstås, men också en smula nedslående eftersom  händelserna i just den här romanen utspelas i Frankrike :)

Men så, för ett par dagar sedan, fick jag ytterligare ett mail. Ett förlag bad om ursäkt för att de dröjt med svaret, och tänk, de skrev att deras lektör var väldigt förtjust i mitt manus, så de bad om ytterligare betänketid till efter julhelgerna.

Oh, den känslan ...

att de gillade min roman, bara det känns som en alldeles speciell julklapp!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar