söndag 12 januari 2014

publicera e-novell på Amazon.com? del 2

Jag ville prova att lägga upp en eller fler noveller på Amazon, dels för att få reda på hur det fungerar, och om det är värt besväret. Samt hoppas jag såklart på att få feedback på novellerna:)

Att göra ett omslag tog längre än jag tänkt mig, men samtidigt är det roligt att utforska  Artrage och ritplattan. Att översätta novellerna tog vääldigt mycket längre tid än jag tänkt mig,  min engelska är  väl helt enkelt inte tillräckligt bra, och det borde jag ha begripit innan jag kastade mig över projekt e-novell ... Vill jag lägga ut fler noveller får jag nog överväga att leta rätt på en översättare eller lägga ner  projektet:)

bild cover creator

När översättning och korr.läsning var klar gick jag till min sida på www.kdp.amazon.com och skrev in titel och författare för ny bok. Sen kan man välja att ladda upp färdigt bokomslag, eller göra ett utifrån eget foto och fria bilder i Kdp Cover Creator. cover till all hallows eve

Jag valde att skriva under pseudonymen Louise Eriksson, för att texten skulle synas bättre på den yttepyttiga bilden på min "bok" i Kindle store. Och för att eventuella läsare kanske, möjligen har lite överseende med att engelskan inte är oklanderlig, pga svensk.

Den första, och hittills enda, läsarkommentaren lyder så här: "I could honestly appreciate that this story has some interesting ideas going. It was not your run of the mill Halloween story. It takes a place on All Hallows Eve in Sweden. I found the explanations of some of these traditions from Sweden quite interesting, however I think English must not have been the author's first language because of some language errors. This coupled with the abrupt ending made me give only 3 stars. If the story was expanded a little more and the wording difficulties were corrected I would have given this story 4 stars. Interesting concept! I would like to read more from this author."
 

Va?! Kunde för all del vara värre, men,  some language errors, minsann!  Detta ville jag åtgärda snarast, men hur? Jo, efter febrilt googlande och bloggläsande, hittade jag  till slut fiverr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar