tisdag 10 mars 2015

från Wordpress till Blogger

Ifall någon har lagt märke till att hemsidan ändrat utseende så beror det på att den har flyttat från Wordpress till Blogger.
 Jag har hört att många brukar göra tvärtom för att få tillgång till diverse Wordpressfinesser, men på sistone trasslade jag ihop det mesta tills hemsidan kraschade och jag gav upp.
Fastän det mesta på vägen genom cyberspace kantades av error, error verkar jag ha gjort något rätt för nu ligger hemsidan på Blogger. Och jag lyckades visst peka om domänen också. Visserligen följde inte alla bilder i inläggen med, men ändå ...
... eller jo det gjorde de faktiskt, men de försvann i samma stund jag nedgraderade Wordpresskontot. Så kan det gå. Älskar inte Wordpress.
Men istället för att gräma mig över en sådan världslig sak, väljer jag att njuta av den enkla, lättskötta bloggertillvaron.

1 kommentar:

  1. Hej Marie-Louise!
    Jag har också hört många göra tvärtom. Jag har testat Wordpress och aldrig förstått mig på det, och det trots att jag anser mig vara ganska kunnig på det här området.
    Jag har bloggat på Blogger sedan 2007 och tror aldrig jag kommer att överge det. ;)

    SvaraRadera