onsdag 10 juni 2015

Just nu finns min e-novell "Torment" att ladda ner gratis från Amazon.

För ganska länge sedan började jag översätta några spöknoveller till engelska och lägga upp dem på Amazon. Dels var jag nyfiken på hur det funkade med Amazongrejen och dels ville jag få feedback på novellerna. Tanken var att jag skulle skriva/översätta såpass många att det så småningom skulle bli en e-bok med tillräckligt många spökhistorier i.
Men alltså, det tar ju en hisklig tid att översätta ... (och att korra enligt förslag från redaktörerna på Fivver.) Knappast värt mödan för den låga prissättning som Amazon har. Jo, om man är aktiv, skriver utmärkt engelska snabbt, kombinerar bra noveller med bra böcker samt får en stor kundkrets funkar det uppenbarligen för några.
Men det är inte varje dag jag tråcklar ihop en komplett novell.
Särskilt inte efter att en av mina Amazon-noveller fick ett uselt betyg på Goodreads ...
Men i alla fall är Torment  med i KDP select och novellen finns att ladda ner gratis från Amazon några dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar