torsdag 24 september 2015

Boktrailer Ljusets väktare


Jag kan prata rätt länge om min bok Ljusets väktare. Om katarer, allas lika värde, medeltidens framstående män och kvinnor, skillnader mellan Occitanien och övriga Europa, borgar i Languedoc etc etc. Därför, och för att det var så himla roligt, har jag försökt komprimera och illustrera handlingen i Ljusets väktare i en boktrailer. I eldringen på slutet hade jag tänkt mig texten We all are one, eller we are one another, men har ännu inte hittat någon riktigt bra översättning, så tills vidare står det Allt går igen, den texten har verkligen inte samma innebörd, men ok på sitt vis.
Nyss låg i alla fall den här filmversion i inkorgen, så. Min fina son har har varit snäll och fixat ljud till boktrailern. Och nu - mot bokmässan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar