söndag 20 september 2015

Inget är som bokmässetider ...

I går var jag med på Östergötlands bokmässa och det var ett enastående trevligt och välorganiserat event! En mängd härliga bokintresserade människor vällde in redan vid öppningsdags, kanske i jakten på en av de etthundra presentkassar som personalen fyllt med gåvor från utställarna, och sedan cirkulerades det friskt kring utställare och föreläsare hela dagen i Linköpings fina stadsbibliotek.
Jag missade att ta bilder, det hände så mycket, och blev det någon gång en liten paus i vimlandet passade jag på att byta några ord med mina trevliga montergrannar; Undrentide förlag och HOI-kollegorna Ann Liljeroth och Susanne Boll. Det blev även en hel del intressanta samtal med kunder om medeltida, framgångsrika kvinnor, samt fick jag veta att det finns folk som enbart läser facklitteratur om fenomenalism.

Och redan på torsdag börjar nästa roliga bokevent, Göteborgs bokmässa! Den varar ända till söndagen och det brukar vara varmt, trångt, rörigt och alldeles underbart att botanisera bland alla böcker, lyssna på intressanta föredrag och frossa i boknörderi. Jag kommer att tillbringa en hel del tid på mässan, men för planeringens skull (alla författare får inte plats i montern samtidigt) har alla blivit tilldelade signeringstid  i HOI:s monter B07:60. Jag finns där söndagen den 27 september kl 11.30-12.00 ifall någon skulle vilja ha en bok signerad eller bara prata lite och jag kommer att stå tillsammans med Elisabeth Akteus Rex som bl a skrivit Dold Agenda och Gestaltningsbiblar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar