tisdag 20 januari 2015

Redigerar Ljusets väktare

Min kommande bok heter  Ljusets väktare och är en äventyrsroman som utspelas i historisk miljö, dvs 1200-talets Occitanien.  Boken kan möjligen även beskrivas som en YA  tillhörande genren magisk realism, och planeras att ges ut i slutet av april. Jag såg att Bokus har kategoriserat den som fantasy.

Skräckförfattaren Caroline Jensen är redaktör, och innan jul skickade hon en himla massa bra ändringförslag, rödmarkeringar och kommentarer till texten.

Så att ... det är det jag pysslar med nuförtiden;  redigerar, stryker och skriver om. Det blir nog bra det här.

Fast just nu är jag en smula skeptisk.

Hur ska  jag kunna göra den här alldeles underbart fascinerande tiden, platsen och alla intressanta människoöden och karaktärer  rättvisa?

Och hur ska jag hinna göra mig av med en himla massa adjektiv och adverb innan deadline?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar