söndag 29 november 2015

Jamen varför inte skulptera några tomtar ...

Nu har jag kommit på vad som funkar för mig när det blir stopp i redigeringsträsket och det brådskar att bli klar till deadline. Det måste vara något som går fort och kräver en viss koncentration så att man vänder tankarna från skrivproblemet. Promenader och jogginturer är  utmärkta för problemlösning, men tar för lång tid. Så hände det sig att sambon packade upp våra gamla flyttlådor och hittade mitt bortglömda fimolera-typ lager. Jamen varför inte pyssla ihop några tomtar nu när det närmar sig jul och man ändå inte kan skriva pga kört fast? Såatte nu skriver jag tills det tar stopp, pillar ihop en liten tomte, skriver så långt det går, gör en tomte till, skriver ... osv.
Det börjar bli en del sneda och vinda väldigt handgjorda tomtar nu ... :)

1 kommentar:

  1. Söta tomtar tycket jag! Men hoppas redigeringen flyter på igen 😃

    SvaraRadera