lördag 4 april 2015

Jag måste ha retat teknikgudarna

För ett par dagar sedan blev jag tvungen att skaffa en ny mobil efter att den förra blev apple-paj och tvärdog utan minsta förvarning. Himla konstigt, den kan ju inte ha varit mer än 4-5 år gammal ...
Strax därpå hände det sig att min laptop fick detta vackra grafiska mönster på skärmen. Det liksom bara hände när  jag, ehum, råkade lägga datormusen emellan skärm och tangentbord och flyttade hela alltet. Det var ingen bra grej.
Utan tillgång till konstant socialt nätflöde och etter värre; mina texter och manus, känner jag mig tämligen lost i tillvaron.
Byta LCD-skärm eller köpa ny dator, det får jag allt fundera och räkna på ett tag. Nödlösningen blev att barrikadera mig i vardagsrummet, koppla in tv-skärmen och använda trådlöst tangentbord. Det funkar, men är inte jättepopulärt hos övriga familjen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar