torsdag 9 april 2015

Nya visitkort

Förra veckan låg en avi i brevlådan om att jag inte varit hemma när PostNord försökt leverera ett paket kl 11 på förmiddagen! Nu skulle de istället lägga paketet hos postombudet på Willys, så kunde jag hämta det där efter kl 16 nästa vardag ....
Men när jag väl kom dit fanns inget paket. Personalen sa att det inte gått att leverera till dem heller, och föreslog att jag skulle ringa transportföretaget.
Mm, men alltså, jag är inte jättesugen på att lägga ner en massa tid på att jaga paket som jag inte har beställt och inte vet vad det innehåller ... Ringde trots allt, pga nyfiken, men personalen på PostNord sa att det hela var mycket märkligt, paketet fanns nämligen inte hos dem heller.
Ännu märkligare var att nästa dag låg ytterligare en avi i brevlådan med besked om att jag tydligen ännu en gång undlåtit att hålla mig hemma nu när PostNord hittat paketet och fått för sig att leverera det till dörren. Så att nu fick jag vara så god och hämta det på Willys. Igen. Som visserligen bara ligger en halvmil från mitt hem, men ändå. Och tänk, det var det värt för den här gången fanns det faktiskt ett paket att hämta, och i det låg jättefina nya visitkort!

1 kommentar: